RICHARD NESTLER * Topologie neznáma  / kresby, obrazy /
RICHARD NESTLER * Topologie neznáma  / kresby, obrazy /
RICHARD NESTLER * Topologie neznáma  / kresby, obrazy /
RICHARD NESTLER * Topologie neznáma  / kresby, obrazy /
RICHARD NESTLER * Topologie neznáma  / kresby, obrazy /
RICHARD NESTLER * Topologie neznáma  / kresby, obrazy /
RICHARD NESTLER * Topologie neznáma  / kresby, obrazy /

výstava

RICHARD NESTLER * Topologie neznáma / kresby, obrazy /

Vstupenky nejsou v prodeji on-line, pouze v pokladně.

Galerie

24.6. - 19.9.2025 20 Kč

V prodeji od 24.6.2025
RICHARD NESTLER * Topologie neznáma  / kresby, obrazy /

RICHARD NESTLER * Topologie neznáma / kresby, obrazy /

Richard Nestler (*1981), rodák z německé Saské Kamenice, je absolventem Akademie výtvarných umění v Praze, kde studoval od roku 2006 v ateliéru Intermediální školy Milana Knížáka. Studium zakončil v roce 2012 diplomovou prací na téma Stroj. Jeho obrazy - portréty strojů - reagovaly na situaci, jak rychle zastarávají technologie, navzdory zachované funkci jsou překonané a často i zapomenuté a nečitelné. Tematicky souvisely s prací německého malíře Konrada Klaphecka (1935). Na rozdíl od něj Nestler ale zaujímal neutrální postoj k zobrazovanému a pracoval s monochromatickou škálou. Je absolutní jeho devizou, že se vyznačuje neobyčejnou citlivostí pro to, aby byl schopen popisovat metaforicky cosi úplně jiného, než maluje. Přes reálnou zřetelnost uchopuje zcela abstraktní prvky, jako je cit, vjem, nálada. Využívá tvarové podobnosti, symbolické asociativnosti námětu či jeho metaforických kvalit. V letech 2015-2016 se promalovával přes zobrazování všedních námětů, zátiší a objektů, předmětů každodennosti k figurálním tématům veřejné sledovanosti prezentované sdělovacími médii až k současné své poloze vyspecifikované kolem roku 2022. Je kupodivu sice opět zcela realistická, ale totálně koncentrovaná do vnitřní usebranosti. Vytváří zcela popisné velkoformátové kresby objektů s důrazem na objem, jejichž vnitřní a vnější struktura nabízí dostatek tvůrčí fantazie autorovi, ale zároveň jsme schopni se v nich pohybovat jako v autonomních vizuálních mikrosvětech. Nakonec nejsme s určitostí schopní říct, na co se přesně díváme. Nestlerovy práce, kresby uhlem na papíře, mají charakter sochařské kresby, kde je prvořadý objem. Nejnovější jeho polohou z roku 2025 jsou pak figurální obrazy, s plným návratem k malbě a barvě, s téměř přiznaným vlivem Rauchovy lipské školy. Příznačně jsou úzce navázány na sérii objektů v kresbě, na které pracoval v předchozích třech letech.